Karangan Keperihalan: Pengalaman Menyertai Perkhemahan

             Pada minggu lepas, saya berpeluang menyertai perkhemahan unit _____________. Perkhemahan ini dianjurkan oleh Unit Kokurikulum SMK __________________ . Antara badan uniform yang menyertainya termasuklah Pengakap, _____________, _____________ dan lain-lain. Perkhemahan ini dijalankan di dalam kawasan sekolah dan berlangsung selama dua hari satu malam.

            Pada petang Jumaat, semua peserta berkumpul di gelanggang bola keranjang. Para peserta mendegar taklimat penting _____________ kem komandan iaitu cikgu Hafiz. Kami telah dibahagikan _____________ beberapa kumpulan. Saya berasa gembira kerana kawan baik saya yang bernama _____________ berada dalam kumpulan yang sama.

            Aktiviti pemasangan khemah dimulakan _____________ pukul 5.30 petang. Setiap kumpulan perlu memasang _____________ yang telah diberikan. Setiap anggota kumpulan berkerjasama memasang dan mengemaskan kawasan khemah. Saya berasa gembira kerana kumpulan saya telah berjaya mendapat tempat pertama dalam aktiviti _____________.

            Setelah selesai aktiviti pemasangan _____________, slot aktiviti diteruskan dengan pengurusan diri. Saya _____________ peserta yang lain perlu mandi dan menyiapkan diri menggunakan tandas sekolah. Kami _____________ beratur menunggu giliran kerana bilangan tandas yang terhad. Aktiviti ini telah mendidik kami erti kesabaran.

            Tepat jam 8.00 malam, aktiviti Malam Kebudayaan dimulakan. Saya perlu duduk bersama-sama dengan kumpulan untuk membincangkan persembahan _____________ kami akan lakukan. Setiap kumpulan diperuntukkan 10 minit _____________ membuat persembahan. Saya berasa lega apabila kumpulan kami selesai membuat _____________.

            Keesokkan harinya, selepas sarapan _____________, aktiviti dimulakan dengan slow bersama Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM). Banyak perkara baharu _____________ saya pelajari daripada aktiviti ini. Perkhemahan ditamatkan pada pukul 12.00 _____________ selepas penyampaian hadiah. Walaupun berasa penat, saya sangat gembira menyertai perkhemahan ini.














Comments

Popular posts from this blog

Laporan Perkemahan Unit Beruniform SMK Horley Methodist

Kebaikan-Kebaikan Amalan Membaca