Laporan Perkemahan Unit Beruniform SMK Horley Methodist

Laporan Perkhemahan Unit Beruniform
 SMK Horley Methodist

            Pada 24 November yang lalu, SMK Horley Methodist telah mengadakan perkhemahan unit _______________ di kawasan sekolah. Perkhemahan yang diadakan selama 2 hari 1 malam ini melibatkan seramai 100 orang anggota unit beruniform daripada tingkatan 1 sehingga tingkatan 6. Perkhemahan ini telah dikendalikan _______________ beberapa orang guru yang berpengalaman. Antara tujuan perkhemahan ini diadakan adalah _______________ membina ketahanan fizikal dan mental di samping meningkatkan keyakinan diri peserta.

            Para peserta berkumpul di gelanggang bola keranjang _______________ pukul 2.30 petang untuk mendegar taklimat _______________ kem komandan. Para peserta dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Para peserta akan bersama-sama dengan kumpulan masing-masing sepanjang perkhemahan berjalan. Setiap kumpulan diberikan khemah dan beberapa peralatan lain. Aktiviti yang pertama dimulakan dengan memasang khemah. Guru-guru turut memantau _______________ memberi tunjuk ajar sepanjang aktiviti ini berlangsung untuk memastikan khemah dipasang dengan betul.

            Pada pukul 5.30 petang, selepas selesai minum petang, aktiviti diteruskan _______________ penilaian pemasangan _______________. Peserta yang memasang khemah dengan betul dan menyusun peralatan dengan kemas akan memperoleh markah yang tinggi. Setelah penilaian dilakukan, kumpulan Burung Helang telah mendapat markah tertinggi. Para perserta kembali _______________ khemah masing-masing dan bersedia untuk aktiviti makan malam.

            Pada pukul 7.00 malam, aktiviti diteruskan dengan pengurusan diri dan kerohanian. Para peserta perlu mandi ____________ menyiapkan diri. Aktiviti ini memupuk nilai kesabaran dalam diri peserta ____________ mereka perlu beratur menunggu giliran untuk mandi memandangkan bilangan bilik air yang terhad. Bagi peserta beragama Islam pula, mereka perlu solat berjemaah ____________ surau sekolah. 

            Pada pukul 8.30 malam, aktiviti Malam Kebudayaan dimulakan. Setiap kumpulan perlu duduk dan berbincang tentang persembahan ____________ mereka akan lakukan. Setiap kumpulan diberi ____________ 10 minit untuk mempersembahkan persembahan mereka. Aktiviti ini tamat pada pukul 11.00 malam dan semua peserta ____________ kantin untuk menikmati kudapan malam sebelum dibenarkan tidur.

            Keesokkan harinya, selepas sarapan ____________, slot daripada Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) dimulakan. Banyak perkara baharu ____________ dipelajari oleh para peserta. Pekhemahan ditamatkan pada pukul 12.00 tengah hari. Walaupun berasa penat, para peserta seronok dan berharap perkhemahan ____________ diadakan lagi.


Laporan disediakan oleh,                                                                       27 NOVEMBER 2023
           
          tanda tangan kamu
(NAMA KAMU HURUF BESAR)
Setiausaha,
Kadet Remaja Sekolah,
SMK Horley Methodist.













Comments

Popular posts from this blog

Karangan Keperihalan: Pengalaman Menyertai Perkhemahan

Kebaikan-Kebaikan Amalan Membaca