Karangan Keperihalan: Pengalaman Menyertai Karnival Keusahawanan

         Pada minggu _______________ , saya dan rakan-rakan telah menyertai karnival _______________ . Karnival ini telah diadakan di sekolah kami iaitu SMK Horley Methodist. Tujuan karnival ini diadakan adalah untuk mendedahkan dunia keusahawanan dan kepentingannya kepada murid-murid.

        Karnival bermula seawal jam 8 pagi. Murid-murid berkumpul _______________  dewan untuk mendegar ucapan daripada Pengetua. Selepas tamat ucapan, pengetua merasmikan karnival tersebut. Majlis perasmian berlangsung _______________  meriah.

        Banyak gerai-gerai jualan telah mula dibuka. Murid-murid yang mewakili persatuan membuka gerai jualan _______________  khemah yang disediakan. Pelajar yang tidak terlibat pula perlu masuk semula ke kelas. Setelah loceng rehat berbunyi, murid-murid mula memenuhi gerai jualan.

        Gerai yang menjual makanan _______________  minuman menjadi tumpuan murid. Terdapat pelbagai jenis makanan yang dijual. Antaranya ialah mi goreng, nasi lemak, _______________ , dan lain-lain. Semuanya kelihatan enak belaka.

        Waktu rehat yang agak panjang membolehkan saya melawat _______________  semua gerai yang ada. Murid-murid yang membuka gerai bersungguh-sungguh mempromosikan _______________  mereka. Setelah membuat penilaian yang teliti, akhirnya saya memilih untuk membeli mi goreng dan milo ais.

        Pada pukul 12 tengah hari, pengetua telah membuat ucapan penutup. Pengetua turut menyampaikan hadiah _______________  gerai yang mencatat jualan tertinggi. Melalui karnival ini, murid-murid dapat merasai sendiri pengalaman berniaga. Pada pendapat saya, ilmu ini sangat berharga dan tidak boleh didapati _______________  mana-mana. 


Comments

Popular posts from this blog

Laporan Perkemahan Unit Beruniform SMK Horley Methodist

Karangan Keperihalan: Pengalaman Menyertai Perkhemahan

Kebaikan-Kebaikan Amalan Membaca