KARANGAN PENDEK: AKU SEBUAH KERETA





Aku Sebuah Kereta

         Aku sebuah _____________. Nama aku ialah 'Proton X50'. Aku _____________ di sebuah kilang di Tanjung Malim. _____________ aku diperbuat daripada besi berwarna _____________. Badan aku dilengkapi _____________ empat tayar.

                 Setelah siap dipasang, aku dihantar ke kedai menjual _____________. Tuan kedai telah membersihkan _____________. Aku dipamerkan _____________ ruang pameran. Beliau telah meletakkan tanda harga pada badan aku.

                    Pada suatu hari, datang seorang remaja _____________ kedai tersebut. Remaja tersebut memerhatikan _____________ selama satu jam. Beliau tertarik hati pada aku. Beliau terus _____________ aku dengan harga RM 92 000.

                    Tuan aku menjaga aku dengan baik. Beliau _____________ aku dengan cermat. Beliau memandu aku ke tempat kerja pada setiap hari. Tuan aku mencuci aku sebanyak 2 kali _____________. Aku berasa _____________ dan bangga mempunyai tuan sepertinya.

Comments

Popular posts from this blog

Laporan Perkemahan Unit Beruniform SMK Horley Methodist

Karangan Keperihalan: Pengalaman Menyertai Perkhemahan

Kebaikan-Kebaikan Amalan Membaca