Karangan pendek: Cita-cita saya

 Cita-cita Saya


Pemain badminton - Mengharumkan nama negara - Menjalani latihan secukupnya - Berdisiplin dan tidak berputus asa



                Setiap orang pasti mempunyai cita-cita. Saya bercita-cita untuk menjadi _____________. Saya berazam untuk bertanding di sukan Olimpik. Saya ingin memenangi pingat _____________ dan mengharumkan nama _____________. Saya juga berazam untuk menjalani latihan secukupnya. Hal ini bagi memastikan saya mempunyai stamina _____________ tinggi sebelum bertanding. Apabila kita bermain _____________, kita mampu menguatkan tulang dan daya tahan kardiovaskular tubuh badan. Hal ini penting _____________ memastikan saya bergelar juara.



(        patah perkataan)

Comments

Popular posts from this blog

Laporan Perkemahan Unit Beruniform SMK Horley Methodist

Karangan Keperihalan: Pengalaman Menyertai Perkhemahan

Kebaikan-Kebaikan Amalan Membaca